חייגו: 054-4444-439

פרסום באינטרנט

פרסום באינטרנט

פרסום-באינטרנט

פרסום באינטרנט הוא מושג רחב שכולל בתוכו מגוון פעולות שיווקיות, החל מבניית אתר תדמית לעסק, דרך פרסום העסק ברשתות החברתיות ועד מסע פרסום הכולל באנרים, דפי נחיתה, פרסומות ממומנות ב- Google ועוד. בסדרת המאמרים הקרובים נסקור את מגוון האמצעים הרחב העומד לרשותו של כל עסק לפרסם את עצמו באינטרנט. כאשר בחרנו להתחיל בבסיס – פרסום באמצעות בניית אתר אינטרנט לעסק.

בניית אתר אינטרנט לעסק – ההתחלה של כל פרסום

אחת הדרכים הנפוצות לפרסום העסק היא בניית אתר אינטרנט המציג את העסק ולעיתים גם משרת את לקוחותיו באופנים שונים. אתר אינטרנט הנבנה בשפה הגראפית של בית העסק, הנושא את הלוגו, והמציג את מוצריו ושירותיו, משרת את העסק מכמה בחינות:

אתר אינטרנט בונה מוניטין

עסק זקוק למוניטין.

המוניטין נשען על השירות הטוב שמוענק ללקוחות העסק בדרך קבע, על המוצר הטוב-האיכותי לו הם זוכים ובנוסף המוניטין נשען על מה שהעסק מצליח להקרין ולשדר כלפי חוץ.

מסעדה עשויה להיות מצוינת, וייתכן שלאורך זמן, תבשיליה יזכו אותה בשם טוב, עד כדי כך שלא תזדקק להשקיע כלל במראה, בעיצוב ובשפה העסקית שהיא משדרת, אך כל בעל עסק ממולח יודע שבאמצעות שיווק אקטיבי, המסעדה תכפיל ותשלש את כמות לקוחותיה.

הכלל: לא מספיק להיות טוב, צריך גם להראות שאתה טוב.

לא לחינם בעלי עסקים משקיעים בעיצוב לוגו – סמל ייחודי המהווה חותמת איכות למוצר ולשירות שהם מספקים. מאותה סיבה בעלי עסקים רבים משקיעים בשקיות ממותגות, בעיצוב חלון ראווה מרשים, עיצוב כרטיסי ביקור המוטבעים על נייר איכותי. הפעולות הללו יכולות להיתפס כבזבוז כסף, אך בפועל מדובר במיתוג ובניית שם לאורך זמן.

אתר אינטרנט הוא אחד מאותם כלים המאפשרים לעסק להיות נוכח באותו מקום בו גולשים יותר מ- 2 וחצי מיליון ישראלים דרך קבע בכל יום (והמספר הזה גדל כל הזמן). האתר חושף את מבקריו לעסק, למוצריו, לתרבותו העסקית, ובנוסף מעיד על הרצינות וההשקעה של העסק בבניית שמו.

אתר האינטרנט מספק חשיפה

אתר האינטרנט חושף את העסק ללקוחות קיימים ופוטנציאלים. מהרגע שהאתר עולה לאוויר הוא נגיש מכל מקום ובכל שעה ויוצר נראות – ניתן לעיין במוצרים, בשירותים ולשאוב מידע על העסק. מדובר בפרסום הכי מוחשי וממשי שקיים, כאשר הדבר הכי קרוב אליו הוא ביקור פיזי בבית העסק עצמו. אחרי הכל, בל נשכח שאתר, בניגוד למדיות אחרות, מסוגל לכלול סרטים, קטעי קול וגם להיות אינטראקטיבי ולהגיב לפעולות הגולש.

כיצד ימצאו אותי באינטרנט

בשנים האחרונות, ככל שרבו האתרים – החלו לעלות השאלות המתבקשות – כיצד יוכלו למצוא אותי? מי יגיע לאתר האינטרנט שלי הנמצא אי שם במרחבי הרשת בין אלפי האתרים. התשובה לכך פשוטה: תכנון נכון של האתר ויעדיו – יביא לחשיפה אופטימלית – כפי שמתואר בהמשך.

כלומר – אם מדובר בעסק ייחודי, בשירות ייחודי או במוצרים ייחודיים כגון מותגים מסויימים/מוצרים נדירים יחסית, דיי יהיה בכתיבה נכונה של תוכן האתר, כך שקהל היעד המחפש את המוצרים המסויימים במנוע החיפוש יגיע אליו. לדוגמא – עסק המוכר פריטי לבוש נדירים של מעצב ידוע. במידה והאתר שלו יספק תכנים אודות פריטי הלבוש הללו עם אזכור שם המעצב – כאשר יקלידו הגולשים במנוע החיפוש את שם המעצב – שמו של העסק יעלה.

לעיתים רבות העסק מספק מוצרים ושירותים סטדנרטים, אשר אין בהם ייחוד כלשהו. גם לאתרים אלו דרך להבליט את עצמם וליצור נתיב, דרכו יזכו לחשיפה – אחת האפשרויות היא הרשת החברתית.

דף פייסבוק עסקי

יצירה של דף פייסבוק עסקי-שיווקי ופרסום מבצעים והטבות ייחודיים, עשויה מהר מאוד להוליד הצטרפות ויראלית לעמוד והפניה לאתר.

לדוגמא – אתר אינטרנט של חנות בגדי תינוקות, אשר הבטיח 10% הנחה על סדרת מוצרי בסיס לכל מי שנרשם, גרר בתוך כשבוע יותר מ- 2500 אוהדים שהצטרפו באופן ויראלי לדף החנות. מיותר לציין שמהדף, זלגו גולשים רבים וביקרו באתר, כשמשם לא איחר לבוא ביקור בחנות, אף על פי מיקומה הבעייתי – באיזור התעשייה של אזור.

אזכור האתר בכרטיס הביקור, בחתימת המייל, במודעות בעיתון ובפלאיירים שמחלקים – מאפשרת למקסם את החשיפה לעסק באותה מידה. על פי רוב, כאשר אנו משווקים עסק באמצעי מודפס או במדיה – עלות הפרסום רבה ומאפשרת לנו לספק אינפורמציה מוגבלת, כגון שם החנות, מיקומה ואולי מבצע או מוצר מסויים שנמכר בה.

כאשר אנו מאחדים כוחות ומפרסמים באמצעים השונים את אתר האינטרנט שלנו – אנו מגדילים משמעותית את הבמה הפרסומית. למעשה – גם סיפקנו ללקוחות הפוטנציאלים דרך קלה ונוספת לבקר אותנו – מכל מקום ובכל שעה. כאשר עצם הביקור שלהם באתר – מאפשר להם להיחשף לכמות נרחבת של תוכן, מידע, מבצעים, הטבות, שירותים ומוצרים – שרק יכולנו לחלום שיתאפשר לנו לספק בכלי הפרסום השמרניים. כך למשל, כולנו מכירים מודעות בעיתון שמפרסמות עסק – הפרסום הזה לרוב זמני ביותר ורק אותם אנשים שנתקלים במודעה ומזדמנים לבקר בבית העסק – אכן מניבים לנו רווח מהפרסום. יחד עם זאת, כאשר מוזכר בפרסום או בפלאייר כתובת של אתר – החשיפה גבוהה הרבה יותר. כאמור, קל מאוד וכמעט ניתן מכל מקום – לבקר באתר האינטרנט (על אחת כמה וכמה בעידן הטאבלטים של היום, בו רבים מסתובבים עם טלפון סלולארי התומך בגלישה באינטרנט).

ספר נשים אשר מוקם בפסאג' עם מעט תנועה, התקשה במשך כשנה לאחר פתיחת המספרה לבנות למקום שם. נסיונותיו לחלק פלאיירים ביציאה מהפסאג' ובשני פינות רחוב מרכזיות בסביבתו לא צלחו. לאחר בניית אתר אינטרנט והדפסה של פלאיירים המקנים הנחה של 15% לכל מי שנרשם באתר. קהל לקוחותיו גדל ב- 20% בחודש הראשון. כאשר לאחר חצי שנה הוא הגיע לקהל לקוחות קבוע של יותר מ- 300% מפתיחת העסק.

קיימים עסקים רבים להם קהל יעד זמין ונגיש בפורומים ייעודיים. דוגמא לכך – פורום קוסמטיקה. מדובר בתחום תחרותי מאוד, אשר העוסקים בו מתחרים על כמות מעטה של לקוחות משלמים. קוסמטיקאית שבנתה אתר אינטרנט החלה לכתוב, בעצתנו, בפורומים שונים. לאחר הצטרפותה לפורומים, קידמה מעת לעת את אתרה על ידי הפניות רלוונטיות אליו לאספקת מידע (יודגש שיש כללי כתיבה נאותים בפורומים שכדאי להתעדכן בהם – בטרם משווקים אתר באמצעי זה). מובן שכמות הפונים עלתה, כמות המתעניינים בתוכן האיכותי שסיפקה עלה וכך גם כמות הלקוחות.

דוגמא נוספת שייכת ללקוחה, בעלת עסק עצמאי לעיצוב בגדי הריון, שפרסמה את אתרה בפורומים המתאימים. גולשות הפורום – נשים בהריון – ביקרו באתר, זכו להציץ בקטלוג, בהמלצות, ברשימת לקוחותיה וכן בשני סרטוני הדרכה שהפיקה. התוצאה הייתה הגדלה משמעותית של נתח השוק.

קידום ממומן ואמצעים מתקדמים לקידום האתר

קידום ממומן הוא אמצעי נוסף דרכו ניתן להגיע לאתר. על פי רוב, אנו ממליצים לבצע קידום ממומן רק לאחר תכנון נכון של האתר הן מבחינת מבנה והן מבחינת תכנים. כמו כן – מומלץ שאת הקידום תעשה חברת בניית אתרים מקצועית, המבינה את מנגנון הקידום. בשיטה זו משלמים לגוגל – בהתאם לתקציב מוגדר – על כל ביקור והפניה של גולש לאתר שלנו דרך הקישור הממומן.

קיימות דרכים נוספות לקידום האתר – אשר קצרה היריעה מלאזכר – כגון רשת שיתופי הפעולה של גוגל, דרך קידום אתרים מקצועי. בסופו של יום – השיטות כה מגוונות וכל כך רבות, שכל אתר יכול בצורה יצירתית להבליט עצמו ולהגיע לחשיפה איכותית לקהל היעד שלו.

אתר האינטרנט מספק אינפורמציה אודות העסק

אתר אינטרנט בניגוד לאמצעים רבים נוספים – כמעט ואיננו מוגבל בכמות האינפורמציה שהוא יכול לספק. ניקח לדוגמא את השלט של החנות, חלון הראווה, אפילו הקטלוג המודפס, המודעה בעיתון… כולם מוגבלים במקום. לא ניתן לפרסם שם מידע רב וכל אות נוספת מקפיצה את המחיר ועולה סכומי עתק. כמובן, כאשר אנו מדברים על מידע ותוכן – לא ניתן לשלוף את המידע באופן פשוט מקטלוגים ופרוספקטים מודפסים. לעומת כל אלה פרסום המידע ברשת יעיל הרבה יותר.

קל יותר לשנות ולעדכן את האינפורמציה. ניתן לשלוף אותה בקלות יחסית על ידי הקלדת מילות חיפוש. בנוסף האינפורמציה עשירה יותר ומוגשת באופן מרשים ונוח – החל מגלריות של תמונות הניתנות להזזה, דרך קטעי מוזיקה וסרטים בהם אפשר לנווט, מצגות אינטראקטיביות, קטלוגים התומכים בחיפושים לפי חתכים מסויימים ועוד. מי מאיתנו לא חיפש שעות פתיחה וסגירה של חנות, את מיקומה ומפת ההגעה אליה, מוצרים מסויימים, דגמים של מוצר וכד'.

תמיכה של אתר אינטרנט ביישומים עסקיים נוספים

אתר אינטרנט מאפשר לבעל עסק, להטמיע בו יישומים עסקיים נוספים כגון חנות המאפשרת מכירה של מוצרים. באופן הזה חנויות רבות מהפריפריה, שמזמן לא היו שורדות את התהליך בו כל העסקים עוברים למרכז, מצליחות לא רק לשרוד אלא חלקן מגיעות לשגשוג של ממש באמצעות חנויות אינטרנט ותמחור אטרקטיבי.

דוגמא נוספת ליישום פרקטי של אתר, מעבר לפרסום, הוא אספקת שירותי תמיכה ועדכון בלקוחות קיימים. משרדי עורכי דין רבים מספקים ללקוחותיהם שם משתמש וסיסמא המאפשרים עדכון של הלקוח בנעשה בעניינו, ללא צורך בהתקשרות עם המשרד. קטלוג בגדים ומוצרים היא דרך נוספת בה העסק משיג ערך מוסף מהאתר. הקטלוג מאפשר התעדכנות במוצרי החנות, בדגמים חדשים, בדיקה של מלאי וכאשר משולבת חנות אינטרנטית, ניתן גם לבצע הזמנה.

מרפאת שיניים אשר נבנה לה אתר לא מכבר, החליטה לשלב בתוכו מערכת לזימון תורים לנוחות המטופלים ולהקטנת מספר הפניות הטלפוניות למרפאה.

אתר אינטרנט נותן מענה לתחרותיות

התחרותיות בעולם העסקים משתנה מענף לענף. יחד עם זאת, במשק הארץ-ישראלי הקטן, אין תחום ונישה שלא סובלים מתחרותיות מסויימת. כמעט ואין תחום בו לא פועלים חלק אם לא מרבית העסקים, באינטרנט.

הקיום באינטרנט, בניגוד לעסק פיזי, מאפשר לבעל העסק להציג עצמו ולהציב עצמו בשורה ראשונה עם מתחריו הגדולים והאמידים ביותר. יצירה של אתר יוקרתי נעשית בעלות אפסית יחסית ליצירה של משרד יוקרתי. בעל עסק המעסיק מספר עובדים או עצמאי יחיד, יכול ליצור חזות עסקית של חברה מכובדת, באמצעות אתר בלבד. אם אתם שוקלים להקים אתר אינטרנט, צרו עימנו קשר להצעת מחיר וייעוץ חינם ללא כל התחייבות.

לא מצאתם את התוכן שחיפשתם? חפשו את התוכן אליו תרצו להגיע

לא מצאתם את התוכן שחיפשתם? חפשו את התוכן אליו תרצו להגיע

לא מצאתם מה שחיפשתם? חפשו את התוכן שאליו תרצו להגיע.