חייגו: 054-4444-439

בניית אתר תדמית

בניית אתר תדמית

בניית אתר תדמית

אם אתם מתעניינים בבניית אתר תדמית, אם אתם רוצים לקדם את העסק שלכם, להזניק אותו קדימה ולתת לו מימד גם באינטרנט, המאמר הזה יספק לכם אינפורמציה מעשית שתסייע בקבלת החלטות. בניית אתר תדמית היא עולם ומלואו. קיימים סוגים רבים של אתרי תדמית, כשלכל אחד ייעוד שונה. בין סוגי האתרים הבולטים ניתן למנות: אתר תדמית פשוט, אתר מכירות, אתר פלאש, אתר קטלוגי, אתר דינאמי, אתר סטאטי, אתר לעסק, אתר למוסד ללא מטרות רווח ועוד. בדרך לבניית אתר תדמית, כדאי להכיר מעט את תהליך הבנייה, כדי לקבל החלטת נבונות. על אף השוני האמור בין סוגי האתרים – תהליך בניית האתר מורכבת משלבים זהים יחסית.

אפיון אתר תדמית

אחד השלבים הקריטיים בבנייתו של כל אתר תדמית, הוא אפיון האתר, הצרכים עליהם יש לתת מענה וכן הלאה. ממש כפי שבונים בניין, גם בבניית אתר, יש לתת את הדעת על נושאים רבים, בטרם מתחילים לצקת את היסודות. שכן בניית אתר תדמית ללא אפיון מעמיק, תגרור קושי רב בבנייתו. לעיתים ייווצר מצב בו יש לוותר על כל מה שנבנה ולהתחיל מחדש בבנייה. וכפי שחז"ל אמרו – סוף מעשה במחשבת תחילה.

מטרת האתר

הנקודה הראשונה למחשבה היא מטרת אתר התדמית. אתר שמטרתו למכור מוצרים איננו דומה במבנהו, מראהו ובפונקציונליות שלו, לאתר תדמית או לאתר קטלוגי. המטרה תהיה תמיד כללית וממנה ייגזרו היעדים שיהיו ממוקדים, מוגדרים וניתנים למדידה. דוגמא להגדרת מטרתו של אתר: להציג את העסק, לשקף את רוחו ולייצב את תדמיתו העסקית. ניתן לשים לב כי הגדרת המטרה באופן נהיר ופשוט שכזה, מקלה על בונה האתר ובעל העסק. היא מפשטת את הרעיון הגדול והאמורפי של "בניית אתר" וסוללת את הדרך לפריטת הרעיון לגורמים. כך למשל, בהמשך לדוגמא שלעיל, מרגע ההגדרה אנו כבר יודעים באופן כללי מהם המודולים (רכיבי האתר) שעלינו לכלול (דף יצירת קשר, דף המספר אודות החברה וכד') ומהם המודולים שאיננו צריכים (למשל מנגנון רכישת מוצרים וסליקת כרטיס אשראי, נגני וידאו או מוזיקה וכד'). אנו יודעים כי עיצוב האתר צריך לשקף את רוח העסק ושפתו העסקית.

קהל היעד

הגדרת קהל היעד מוסיפה וממקדת אותנו. יש הבדל גדול בין קהל יעד שמורכב מילדים, לקהל יעד שמורכב ממבוגרים או לקהל יעד נשי בעיקרו. שימת דגש על קהל היעד, תאפשר הגשמה מיטבית של מטרות האתר. דוגמא טובה לכך היא הקמת אתר פשוט, נגיש וידידותי הפונה לאוכלוסיה בוגרת הממעטת להשתמש במחשבים. דוגמא נוספת – הקמת אתר עם כתב גדול, עשיר בתמונות ומעט מלל יחסית, המיועד לילדים. קהל היעד ישפיע לא רק על העיצוב, אלא גם על האופן בו נכתבים תכני האתר. דוגמא נוספת היא אתר הפונה לקהלים דוברי שפה שונה – אתר דו-לשוני או רב-לשוני משפיע באופן משמעותי על בניית האתר ויצריך לרוב מודולים ורסטילים שיתמכו ביישור תפריטים לימין ולשמאל, כמו גם בגופני השפות השונות.

מבנה אתר תדמית

כאשר מטרות האתר וקהל היעד מנחים אותנו, אנו מגיעים לשלב בו עלינו לבחור מהם המדורים, הקטגוריות והתכנים שיופיעו באתר. בשלב זה עדיין מדובר במבנה הגס. אם האתר שלנו הוא חנות מוזיקה, אנו יודעים כבר שנרצה מעט מלל אודות החנות, רכיב מסוים שיציג את הדיסקים ויאפשר קנייה שלהם בטופס מקוון או בסליקת כרטיס אשראי, סביר שנרצה גם אפשרות להשמיע קטעים מסוימים מתוך הדיסקים ולהציג את תמונת העטיפות. ייתכן ונרצה להוסיף מלל על האומנים השונים וייתכן שנרצה ליצור רשימות השמעה, קטגוריות של דיסקים "לוהטים" וכד'. רישום הרכיבים, והחלטה טנטטיבית על מיקומם במפת האתר, הם שלב נוסף בדרך ליצירת האתר. על פי רוב, חלק זה של בניית האתר, יהיה זה שישפיע על תמחורו. היינו, ככל שהאתר יכיל יותר רכיבים וככל שרמתם תהיה משוכללת יותר, כך מחירו יהיה גבוה יותר.

אתר תדמית סטטי או אתר תדמית דינמי

בעת תכנון האתר יש לתת את הדעת האם אנו מעוניינים באתר סטטי, שתכניו נשארים קבועים לאורך זמן, או באתר דינמי, שתכניו משתנים מעת לעת. בנקודה זו חשוב לציין שרוב החברות לבניית אתרים יגבו מכם כסף עבור כל שינוי קטן אפילו אם הוא כמעט חסר משמעות (דוגמת שינוי מספר טלפון או כתובת בית העסק), על אחת כמה וכמה כשמדובר בשינויים מורכבים יותר, כמו החלפת תמונות, עריכת תוכן, הוספת תוכן וכד'. זו הסיבה, שמרבית העסקים מזמינים, בעת בניית האתר, מערכת ניהול תוכן, שמאפשרת שליטה מלאה בתכני האתר – החלפת תמונות, הוספת והורדת רכיבים (טפסים, גלריות וכד'), עריכת מלל, שינויי מיקום ועיצוב. יחד עם זאת, ישנם עסקים שמעדיפים לחסוך ולוותר על האפשרות של עדכון תכני האתר בעצמם, הן מהסיבה שהם אינם מצפים שיהיו שינויים משמעותיים בתוכן, והן מהסיבה שהם מעוניינים לוותר על תהליך הלמידה (הפשוט אומנם) של מערכת ניהול התוכן ובוחרים לתת לבונה האתר לערוך שינויים.

קווים כלליים לתוכן של אתר תדמית

כעת כשצמצמנו את האפשרויות ואנו מונחים על ידי קווים מסוימים, אנחנו יכולים ללכת בדרך הבטוחה ולשרטט קווים כלליים לתוכן. הדרך הטובה היא להתחיל תמיד מההגדרה הכללית הגדולה, ומשם עד לפרטים הקטנים.

בחירת שם האתר – השם נובע ממטרות האתר וייעודו כשיש לקחת בחשבון את קהל היעד. לאחר מכן כדאי לבחון האם ניתן לעשות שינויים בשם, כך שהשם הנבחר יביא לתוצאות טובות במנועי החיפוש. לדוגמא "יבנאי חקירות" הוא שם טוב לאתר של חברת חקירות פרטיות, אך בחירה אחרת כגון "יבנאי – חוקר פרטי" תטיב עם החברה ותספק תוצאות טובות יותר במנועי החיפוש. זאת מאחר שעל פי רוב, קהל היעד יחפש את צירוף המילים חוקר פרטי. שימו לב שבחירת השם תשפיע על העיצוב – מיקום הכותרת וגודלה, תמונות שישאו את שם האתר וכד'.

בחירת קונספט (נושא) לאתר – בחירת הקונספט נובעת לרוב מהיכרותנו עם קהל היעד. השאלה בה מתחבטים בעת עיצוב אתר, היא כיצד לשווק לקהל היעד את האתר, באופן שימשוך את עינו ויביא להגשמת מטרותיו של האתר. לדוגמא אם מדובר באתר לשיווק שירותי הוראה, בו קהל היעד הוא הורים ונוער, ייתכן ונרצה להקנות לו מראה נקי, ידידותי, נהיר. אנו עשויים לבחור בקפידה מעט תוכן, על מנת לא להעמיס ולהרתיע. בחירה של קומץ סיפורי הצלחה, עשויה לגרות את קהל היעד ולעניין אותו.

יצירת התפריטים – כעת משאנו ממוקדים, אנו יכולים לשרבט כבר ראשי פרקים לתפריטים השונים. ויודגש כי שרבוט ראשוני זה עשוי להשתנות בהמשך הדרך, אך הוא יאפשר לנו להתקדם לקראת סקיצה סופית של מבנה האתר. אם נמשיך עם הדוגמא הקודמת, אנו יודעים שברצוננו ליצור דף המפרט מעט על שירותי ההוראה, אם קיימים מגוון שירותים, ייתכן ונרצה דף לכל שירות. לדוגמא, דף כללי על בית הספר, דף נוסף לכל מקצוע, דף המגולל סיפורי הצלחה והמלצות ולבסוף דף יצירת קשר. מומלץ בסופו של תהליך זה לבחון מה קורה אצל אתרים מתחרים. ההמלצה היא קודם ליצור לכם סקיצה של מבנה ורק אז לבחון, על מנת שנקבל רעיונות ולא ייווצר מצב, שתמונת האתר של המתחרים תקבע את דעתנו ותמנע מאיתנו להיות יצירתיים. במידה ובשלב זה אתם נתקלים ברעיונות מעניינים, אל תהססו להוסיף אותם. ייתכן שחלק מהדברים שתראו יולידו אצלכם רעיונות מקוריים. זה הזמן לתקן, להוסיף ולשנות.

קווים כלליים לעיצוב אתר תדמית

קיימות גישות רבות לתחילת תהליך העיצוב. חלק מהחברות מתחילות מעיצוב לוגו, במידה ויש, הן גוזרות קווי מתאר כלליים, צורות וצבעים מהלוגו, ויוצרות גריד (מעין מבנה כללי) לאתר. את קווי המתאר הם ממשיכים לפתח, כשהם מעצבים כל עמוד כך שהמכלול ישתלב באופן הרמוני. גישה אחרת היא התעלמות מהלוגו, ויציאה לתהליך העיצוב מתוך מטרות האתר וקהל היעד. גם בגישה זו ייבנה גריד לאתר, שמטרתו לגרות ולעניין את קהל היעד. גישה נוספת היא העתקה של אלמנטים עיצוביים ממתחרים או ממוצרים דומים. בגישה זו, ייבחנו המוצרים או האתרים המתחרים. המעצב יבחר אלמנטים מסוימים, לדוגמא שילובי צבעים, טקסטורות וכד', במטרה להידמות לאתרים המתחרים ולנסות לנגוס בנתח השוק. תהא הגישה אשר תהא, כדאי, לעניות דעתנו, להקפיד תמיד על עיצוב שמכוון לקהל היעד ולמטרות האתר.

בחירת שפת תכנות האתר

משהסתיים שלב הסקיצה הראשונית ונבחר עיצוב (לעיתים שלבים אלו נעשים במקביל), אנו מוכנים לבחור את שפת התכנות. שפת התכנות תיבחר בהתאם לצרכים הגרפים ובהתאם לתוכן. למשל, אתר המורכב מבסיס נתונים המכיל מידע קטלוגי על מוצרים שונים, יצטרך להיות מתוכנת בשפת צד שרת ASP או PHP, כך שהשרת ידע לעבד את המידע, לרשום אותו בטבלאות השונות של בסיס הנתונים ולשלוף אותו בעת הצורך. במידה ואתר זה פונה לילדים ומכיל משחקי ילדים, ייתכן ונרצה ליצור בו אנימציות מעוררות, שיתפסו את עינם של הילדים. במקרה זה ייתכן ונבחר לשלב קטעי פלאש או לבנות את האתר כולו בפלאש. אופציה אחרת – ליצירת אנימציות ואינטראקטיביות היא באמצעות שילוב קטעי Script בשפת Javasrcipt אשר מתקשר עם מחשב הקצה (של הגולש בבית), כך למשל, כשהגולש יעמוד על תמונה היא יכולה להתחלף באחרת. לעיתים נרצה אתר פשוט לחלוטין, ללא כל תחכום. אתר שכזה ניתן לבנות בפשטות בשפת סימון הידועה לכולם כ- Html. שפה זו בעצם מסמנת לדפדפנים השונים (Explorer, Mozila, FireFox, Opera, Safari) כיצד להציג את התוכן. אנו בתנופה בניית אתרים, מייחסים לשלב תכנון האתר חשיבות רבה, ועל כן, האתרים המעוצבים על ידינו זוכים ליחס המרה גבוה במיוחד.

בניית אתר תדמית – סיכום

מלאכת בניית אתר עשויה להיות פתלתלה ומורכבת, אך בסופה יש סיפוק רב. אתר שנבנה באופן מקצועי ישרת את העסק במשך שנים ויחזיר את ההשקעה בטווח בינוני קצר. חשוב שבניית אתר תיעשה בחברה מקצועית המנוסה בתהליך, כזו שתדע לכוון אתכם מה לא לעשות בעת בניית אתר ומה כדאי לכם לעשות. צרו עימנו קשר לקבלת הצעת מחיר וייעוץ חינם, וללא כל התחייבות.

לא מצאתם את התוכן שחיפשתם? חפשו את התוכן אליו תרצו להגיע

לא מצאתם את התוכן שחיפשתם? חפשו את התוכן אליו תרצו להגיע

לא מצאתם מה שחיפשתם? חפשו את התוכן שאליו תרצו להגיע.